Gljivična infekcija

GLJIVIČNA INFEKCIJA

Gljivična infekcija noktiju naziva se Onihomikoza. Onihomikoza je najčešća infekcija noktiju, a posebno oboljevaju nokti na nogama kod starijih osoba, gde može dostići prevalenciju od 40%. Često je pogrešno izvršena dijagnoza lekara i dermatologakoji su suočeni sa noktima pogođenim oniholizom, paronihijom, i drugim bolestima koje ovi znaci karakterišu. Prema etiologiji, različiti su predisponirajući faktori i kliničke karakteristike koje ukazuju na gljivičnu infekciju i postojanje gljivica. Gljivična infekcija se često meša sa psorijazom,oniholizom i kontaktnim dermatitisom pa je za definitivnu dijagnozu potrebna dermoskopija nokatne ploče, klinički pregled i mikološka analiza.

Gljivičnu infekciju uzrokuju dermatofiti od kojih su najčešći Trychophyton rubrum, Trychophyton interdigitale i Trychophytom mentagrophytes. Predisponirajući faktori koji dovode do gljivične infekcije su: genetika, starosna dob, dijabetes, oboljenja periferne cirkulacije, vlažna sredina, povreda nokatne ploče. Gljivična infekcija može se podeliti na: distalnu subungvalnu onihomikozu(DSO), bela površinska onihomikoza(WSO), proksimalna subungvalna onihomikoza(PSO). Svaka gljivična infekcija koja pripada nekom od ovih tipova ima svoje kliničke karakteristike i uzrokuje je različiti tip gljivice.

Glavni sipmtomi gljivične infekcije noktiju su: odignuta, krta i zadebljala nokatna ploča, žute do braon, pa čak i crne boje koja se rodi sa često veoma neprijatnim mirisom.

Tretman glivične infekcije noktiju zahteva redovnu redukciju nokta, kao i kontinuirano propisivanje antifungalnih proizvoda. Pošto ploča nokta može da zaštiti gljivice od izlaganja lekovima i proizvodima, lečenje gljivične infekcije noktiju može biti teško, zbog čega je redovna obrada nokta važna.

U Foot Clinic vrši se potpuno bezbolni tretman obrade i uklanjanja nokatne ploče bez prisustva krvi i oštećenja okolnog tkiva, a pacijent napušta kliniku vraćajući se dnevnim aktivnostima. Sama priprema nokatne ploče je veoma važna i predstavlja glavni preduslov uspeha u lečenju. Oralni lekovi protiv gljivica nisu adekvatna opcija zbog njihove toksičnosti za jetru i bubrege.

Zato se u našoj klinici preporučuje korišćenje isključivo prirodnih, bioloških proizvoda među kojima se izdvaja Biodeur Pythie Nail. Mikrobioloski predator koji se hrani patogenim gljivicama i uspešno leči glivičnu infekciju noktiju.

U retkim slučajevima, gljivična infekcija može biti tako teška da zahteva hirurško uklanjanje nokta. Rana prevencija je ključna za brz oporavak nokta inficiranog gljivicama. Ne ustručavajte se kontaktirati svog podologa/specijalistu za stopala.

Bez tretmana, nokti mogu izgubiti boju, zadebljati se i deformisati, dok se infekcija može proširiti na nokat bliže podnožju prsta. U nekim slučajevima, nokat počinje da boli i infekcija se dalje širi, tako da je česta pojava i bakterija. Gljivice se mogu proširiti na okolnu kožu i druge delove tela, pa čak i na genitalije.

ZAKAŽITE PREGLED

FOOTCLINIC

sadasdasd

POZOVITE NAS

Hiljade zadovoljnih pacijenata dokaz su efikasnosti naših tretmana.

Uverite se zašto smo
najbolji