KAKO DA ODRŽITE ZDRAVLJE STOPALA TOKOM LETA

Leto može da bude najteža sezona za Vaša stopala. Preuzmite prave mere za zaštitu vaših stopala uz pomoć saveta dr Miloša Stanojevića.

1) NEMOJTE DA HODATE BOSI
Hodanje bosim nogama po vrućim površinama može da uzrokuje opekotine i neprijatnost. Naročito je opasno kod stanja koja smanjuju senzibilitet tabana , kao kod dijabetične neuropatije. Tada se može desiti da ne osetite da je površina po kojoj hodate prevruća.

Dijabetični pacijenti sa neuropatijom ne bi treblo uopšte da šetaju bosi nezavisno od vremena. Šetanje bosim nogama isto tako vas izlaže riziku da dobijete gljivičnu infekciju ili bradavice, naročito ako šetate u javnim bazenima ili javnim tuševima. Papuče za plažu ili japanke će vam zaštiti stopala pored jezera mora ili bazena.

2) OBRATITE PAŽNJU DA VAM JE OBUĆA ADEKVATNA ZA AKTIVNOST

Japanke na bazenu, u teretani ili druge javne prostorije su korisne u prevenciji fungalne infekcije ili bradavica. Ali, obratite pažnju da nosite adekvatnu obuću ako se bavite nekim sportom ili ako planirate da duže vreme budete na nogama.

Mnoge japanke I sandale nemaju adekvatnu potporu I mogu da vam otvore rane na stopalima. Isto tako ne pružaju nikakvu zaštitu od bilo kakvog udarca. Čak I neravnine I rupe na trotoaru mogu da budu bolne prepreke.

3) APLIKUJTE KREMU SA ZAŠTITNIM FAKTOROM NA STOPALIMA
Kao I svaki deo kože, setite se da zaštitite I kožu Vaših stopala od sunca preko aplikacije zaštitne kreme. I ne zaboravite na tabane. I oni mogu da se izlože suncu ako sedite na plaži a tabani su naročito nespremni za štetne zrake sunca.
I ne zaboravite da nanesete zaštitnu kremu ako ste bili u vodi. Nanošenje zaštine kreme može da prevenira i rak kože koji se javlja zbog prevelike izloženosti suncu.

4) HIDRIRAJTE VAŠA STOPALA
Vrućina ustvari uzrokuje suvost i pucanje kože. Primena dobre hidratantne kreme može da vrati vlažnost koja je potrebna Vašoj koži da ostane zdrava. Suva i ispucala koža,može da vodi do otvorenih ragada koje su bolne i ulazna su vrata za bakterije.

5) SPREČITE VLAŽNOST STOPALA
Kad pričamo o vrućini, znojenje je neizbežno pa i znojenje stopala. Znojenje uzrokuje vlažnu sredinu u Vaše obuće, što je odlična sredina za razvoj gljivice. Čarape koje upijaju vlagu i cipele koje omogućavaju disanje stopala, mogu da smanje nivo vlažnosti koja se akumulira oko stopala.
Drugi odličan savet je da odstranite uloške iz Vaših cipela nakon posla ili sporta.To će omogućiti da se brže osuše. Perite stopala redovno, naročito nakon teškog treninga.

6) POTRAŽITE STRUČNO MIŠLJENJE AKO IMATE BOL ILI PROMENE NA STOPALU
Ako imate bolove ili promene na stopalu, obavezno potražite profesionalnu pomoć. Ako imate bolove, obično probate da kompenzujete tokom kretanjaj što uzrokuje dodatne probleme.
Bradavice I gljivične infekcije mogu lako da se tretiraju u ranim fazama pre nego što se pogoršaju I ukorene. Perutanje koje se javlja od neadekvatne obuće,treba da se tretira što pre.

Call Now Button Scroll to Top